onsdag den 5. marts 2014

Spaghetti/lasagneplader


Denne opskrift kan bruges til at lave lasagneplader eller spaghetti. Opskriften har jeg hentet hos blogger "mit liv leves". Det er en super opskrift og smagen er lækker. 




Ingredienser:
4 æg
125 g Philadelphia (eller en anden neutral friskost)(ikke light)
20 g fiberhusk (gul)


Instruktioner:
Sæt ovenen på 150 grader, pisk æggene sammen med friskosten og tilsæt fiberhusk til sidst. Lad det hvile i 10 min.
Rør blandingen igennem og fordel den på en bageplade med bagepapir. Fordel det helt ud til kanterne. Brug en bagespartel eller læg et stykke bagepapir ovenpå og rul med kagerullen. Rul tyndt ud da dejen hæver en lille smule op.

Bag i ovnen i ca. 10 min 

Efter en let afkøling (skal ikke være helt kold- så kan man ikke rulle den) rulles pladen sammen til en lang pølse :

















Skær i skriver med en god skarp kniv  - og vupti har du dejlig spaghetti. Vil du lave lasagne plader skærer du bare stykkerne ud af den færdig bagte dej, også når den er små lun. 

Man kan komme krydderi  i efter smag. Har prøvet med 1 spsk pikantost (reducerer så mængden af philadelphia) Måske kunne man også hakke spinat og fylde i. Har jeg ikke prøvet, men det må jeg gøre en dag. 


Frk Stjernholms mor - Stjernholm/senior

Ingen kommentarer:

Send en kommentar