tirsdag den 11. marts 2014

Kylling-frikadeller


Jeg har aldrig rigtig været fan af frikadeller som er lavet på kyllingefars. Trods hvidløg, krydderier osv, synes jeg bare smagen er for neutral. Simpelthen for kedelig.
Men men meeeeeen.... Jeg fik laver nogle fandens lækre deller her forleden.
NØJ jeg synes de var gode og bestemt ikke sidste gang i bliver en del af vores madplan.

Det bliver så lidt svære når jeg skal skrive opskriften, for jeg kastede mig egentlig bare ud i det og fik en ide om at der skulle OST i, masser af ost, så det kunne binde dellerne sammen, nu hvor mel ikke er en mulighed.

Men den lød ca sådan her:
800 g kylling-fars
1 æg
en stor håndfuld mozeralla ost
En håndfuld(ikke stor) chedder ost
4 spsk hytteost
1 spsk organi
salat og peber
1 spsk hvidløgspulver
     - frisk hvidløg kan også bruges, ca 2 fed.

Ælt det hele sammen, jeg brugte den ene hånd :-)

Så kom det i køleskabet i 1 times tid ca. Mest fordi jeg ville gøre det lettere for mig selv den dag, så om det har en direkte betydning, vides ikke :-) 

Så er det bare at stege dem på panden og nyde noget lækker salat til og f.eks broccoli.
Mmmmm - velbekomme :-) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar